Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ: Η ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ



ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ: Η ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ



ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ:
Η ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ
«Είμαστε όλοι Ένα. Ο δικός μας δρόμος δεν είναι ο καλύτερος,
είναι απλά ένας άλλος δρόμος….»
 
     Εξερευνώντας τις αναρίθμητες ομάδες της Νέας Εποχής (Ν.Ε) μας δημιουργείται συχνά η απορία περί του λόγου ύπαρξής των. Η διδασκαλία των ομάδων αυτών είναι σχεδόν ίδια και βασίζεται στα 3 «ιερά» δόγματα της νεοεποχίτικης κουλτούρας:
α. Ο Θεός δεν είναι πρόσωπο, αλλά μια απρόσωπη δύναμη ή «Συμπαντική ενέργεια» ή «Συνειδητότητα», ένα «Παγκόσμιο Συμπαντικό Πνεύμα» που ταυτίζεται κατ' ουσίαν με τον κόσμο και τον άνθρωπο ως «Εν Όλον» (ολιστική θεώρηση του κόσμου, απόλυτος μονισμός). 
β. Η πορεία του ανθρώπου μέσα σ' αυτό το «Όλον» είναι κυκλική και η αυτοπραγμάτωσή του επιτυγχάνεται μέσω ατέρμονης σειράς μετενσαρκώσεων. 
γ. Τέλος, δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ καλού και κακού. «Όλα είναι «θεϊκά»˙ το κακό είναι «η άλλη όψη του ίδιου πράγματος». 1
 Ο μακαριστός πρωτοπρεσβύτερος π.Αντώνιος Αλεβιζόπουλος διαπίστωσε ότι οι διάφορες ομάδες της λεγόμενης «Νέας Επο­χής» που υπόσχονται να «αναπτύξουν» ολόκληρο το «δυναμικό» τού «έσω ανθρώπου», τη διεύρυνση της συνείδησης πέρα από τα όρια τού συγκεκριμένου προσώπου και το «συντονισμό» της με την «Υπέρτατη Συνείδηση» ή «Υπερσυνειδητότητα» με στόχο τον «υπεράνθρωπο», χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους και τεχνικές. Στη «Νέα Εποχή» μπορεί κανείς να βρει όλες τις ανατολικές τεχνικές, που χρησιμοποιούνται για την α­πόκτηση τού «φωτισμού»: Το ζεν, τη γιόγκα, κινήσεις αναπνοήςχορούμορφές θεραπευτικής της λεγόμενης «ανθρωπιστικής ψυχολογίας» και της «υπερπροσωπικής ψυχολογίας» (Transpersonale). Ακόμη χρησιμοποι­ούνται τεχνικές από το χώρο του αποκρυφισμού, που υπόσχονται να ανακαλύψουν τα μυστήρια της ύπαρξης του άνθρωπου και τις «απόκρυφες δυνάμεις». Έτσι χρη­σιμοποιούνται μέθοδοι που είναι σε χρήση στους ροδόσταυρους, στη θεοσοφία, στην ανθρωποσοφία, την τάση ενοποίησης της ανατολικής και δυτικής σκέψης, δηλαδή της κοσμοθεωρίας των ασιατικών θρησκειών (ολική θεώρηση τού κόσμου) με τις φυσικές επιστήμες.
 Η διαφορά λοιπόν έγκειται σε ‘μικροδιαφορές’ οι οποίες όμως δεν παρεκκλίνουν ποτέ από τις βασικές αρχές-δόγματα της Ν.Ε. Έτσι επί παραδείγματι θα βρούμε κινήσεις οι οποίες βασίζονται στις ενεργειακές θεραπείες (Συμπαντική ενέργεια) και δεν μιλούν ποτέ για θετική σκέψη ή για λατρεία της θεάς γης ή ομάδες βασισμένες στην θετική σκέψη2 χωρίς καμία αναφορά στις εναλλακτικές θεραπείες, τουλάχιστον άμεση. Η πληθώρα των ομάδων αυτών επιτρέπει την εξειδικευμένη παρουσίαση των εκατοντάδων εκφάνσεων της Ν.Ε. ξεχωριστά και αποτελεί το μενού επιλογών της.
     Μια από αυτές τις κινήσεις είναι και η κίνηση «Ομάδα της ανθρωπότητας». Ιδρύθηκε το 2003 από τον συγγραφέα της σειράς βιβλίων best seller 'Συζήτηση με τον Θεό', Neale Donald Walsch. Είναι ένα γρήγορα αναπτυσσόμενο κίνημα, που σήμερα έχει πολλούς υποστηρικτές σε 94 χώρες και 5 ηπείρους. Στην Ελλάδα, η Ομάδα της Ανθρωπότητας ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2004 από την Αθήνα, και σήμερα μέλη της υπάρχουν σε πολλές περιοχές της χώρας. Η ιδέα για την δημιουργία της προήλθε από την διαπίστωση ότι η βαθύτερη αιτία της ατομικής δυστυχίας, αλλά και της συνολικής  κρίσης που αντιμετωπίζει σήμερα ο πλανήτης, είναι οι ιδέες και τα πιστεύω μας σχετικά με την ζωή και τον σκοπό της, σχετικά με την φύση μας και την σχέση που έχουμε μεταξύ μας και με όλα τα όντα.(Πως Ξεκίνησε)
Η σχέση της κίνησης και με τον νεοπαγανισμό φαίνεται στις ενημερώσεις περί των κινήσεων της ομάδος όπου διαβάζουμε: «Κάθε χρόνο στις αρχές του καλοκαιριού, η Ομάδα της Ανθρωπότητας συμμετέχει στον εορτασμό της Ημέρας Ενότητας που διοργανώνει η Κίνηση Φιλοσοφικών και Μεταφυσικών Ομάδων, στον όμορφο χώρο Μacrocosmos στη Βάρκιζα» στην οποία μετέχει εξ αρχής και η «Ελληνική Εταιρεία Αρχαιοφίλων» του κ. Παν. Μαρίνη. Επίσης η Ομάδα της Ανθρωπότητας συνεργάζεται και με τις οργανώσεις Αρμονική Ζωή, Ευτοπική Κίνηση, Ευ Ζην Κοινότητα.
    Καινούριο στοιχείο που προστίθεται στο ήδη σερβιρισμένο γεύμα της Ν.Ε, είναι ο «Νόμος της έλξης»: «Ότι κι αν θέλεις, -ένα αυτοκίνητο, μία καλή δουλειά, μία ζωή που να τρέφει το πνεύμα σου, κλπ.-, μπορείς να το αποκτήσεις, αρκεί να ξέρεις πως να το φέρεις κοντά σου, μέσω του συναισθήματος. Ο Νόμος της Έλξης είναι ένας βασικός νόμος του Σύμπαντος. Είναι ο νόμος πίσω από την επιτυχία ή την αποτυχία. Απλά αυτό μέχρι πρόσφατα, δεν το γνωρίζαμε. Έτσι λοιπόν, αν θέλουμε να γυρίσουμε τα πράγματα στην ζωή μας, να έχουμε μεγαλύτερη αφθονία, υγεία, ασφάλεια, ευτυχία, ... πρέπει να μάθουμε μερικά απλά βήματα για να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας».3
Με απλά λόγια θα λέγαμε ότι ο Νόμος της Έλξης είναι η μετεξέλιξη του δόγματος της Θετικής σκέψης, ότι η σκέψη του ανθρώπου ταυτίζεται με την πράξη και μπορεί ν' αλλάξει τη ζωή του ανθρώπου φθάνει να «περάσει» και να κυριαρχήσει στο υποσυνείδητο. Τότε ενεργοποιούνται απεριόριστες δυνάμεις πού μεταβάλλουν οποιαδήποτε αρνητική κατάσταση σε θετική όλα τα δυσάρεστα και αρνητικά στον κόσμο και στον άνθρωπο αντιμετωπίζονται με θετικές σκέψεις. Σύμφωνα με τον R. Dahlke με τη «θετική σκέψη», αν κανείς δεν νοιώθει καλά, μπορεί να καταφύγει στην κλασσική φράση: «από μέρα σε μέρα είμαι πάντοτε όλο και καλύτερα». Θετικές σκέψεις, πού γίνονται αντικείμενο διαλογισμού, ατομικού ή ομαδικού, εισχωρούν στο υποσυνείδητο και λαμβάνουν από εκεί τη δύναμή τους. Για να επιτευχθούν τέτοιες καταστάσεις χρησιμοποιούνται βοηθητικά μέσα υποβολής, όπως διαλογιστική μουσική σε υπνωτική κατάσταση, τα οποία «λειτουργούν καλά», καταλήγει στην έκθεσή του ο Dahlke αναφερόμενος στις αντιλήψεις της νέας τάσης.4
Στην ιστοσελίδα της κίνησης βρίσκουμε ομιλία-βίντεο του Ρόμπερτ Νάτζεμυ ιδρυτή της «Αρμονικής Ζωής» που μας δείχνει την άμεση σχέση με την φιλοσοφία της Θετικής Σκέψης. Επίσης σε προσωπική ιστοσελίδα στελέχους της οργάνωσης αποκαλύπτεται το αποκρυφιστικό υπόβαθρό της. Προσευχή στον Μέτατρον5, τον δαίμονα που επικαλούνται οι «θεραπευτές» του αγγελικού ρέικυ, αλλά και άμεση επικοινωνία με άλλες «αγγελικές» προσωπικότητες.6
Η κίνηση αν και παρουσιάζεται με κοινωνικό προσωπείο, έχει έντονη αντιχριστιανική σκέψη!
«"Ναι και μπορείς ν' αρχίσεις αμέσως τώρα" είπε ο Θεός, που χόρευε, χοροπηδούσε και γελούσε μαζί με τη Μικρή Ψυχή. "Ποιό μέρος του εξαιρετικού θέλεις να είσαι;"
"Ποιό μέρος του εξαιρετικού;" επανέλαβε η Μικρή Ψυχή. "Δεν καταλαβαίνω."
"Καθώς έλεγα," εξήγησε ο Θεός, "το να είσαι το Φως είναι εξαιρετικό και το να είσαι εξαιρετικός, έχει πολλούς τομείς. Είναι εξαιρετικό το να είσαι καλόκαρδος. Είναι εξαιρετικό το να είσαι δημιουργικός. Είναι εξαιρετικό το να είσαι υπομονετικός. Μπορείς να σκεφτείς άλλους τρόπους που μπορείς να είσαι εξαιρετικός;"
Η Μικρή Ψυχή έμεινε σιωπηλή για λίγο. "Μπορώ να σκεφτώ πολλούς τρόπους να είναι κάποιος εξαιρετικός!" αναφώνησε μετά η Μικρή Ψυχή. "Είναι εξαιρετικό να είσαι εξυπηρετικός. Είναι εξαιρετικό να μοιράζεσαι. Είναι εξαιρετικό να είσαι φιλικός. Είναι εξαιρετικό να σέβεσαι τα αισθήματα των άλλων!"
"Ναι!" συμφώνησε ο Θεός "Και μπορείς να είσαι όλα αυτά τα πράγματα μαζί, ή όποιο μέρος τού εξαιρετικού επιθυμείς εσύ να είσαι, οποιαδήποτε στιγμή. Αυτό σημαίνει να είσαι το Φως."
"Ξέρω τι θέλω να είμαι, ξέρω τι θέλω να είμαι!" ανακοίνωσε η Μικρή Ψυχή με μεγάλο ενθουσιασμό. "Θέλω να είμαι το μέρος του εξαιρετικού που συγχωρεί. Δεν είναι εξαιρετικό το να συγχωρείς;"
"Μα και βέβαια," επιβεβαίωσε ο Θεός τη Μικρή Ψυχή. "Είναι πολύ εξαιρετικό."
"Εντάξει" είπε η Μικρή Ψυχή. "Αυτό είναι που θέλω να είμαι. Θέλω να είμαι αυτός που συγχωρεί. Έτσι θέλω να βιώσω την εμπειρία του εαυτού μου."
"Πολύ καλά" είπε ο Θεός, "υπάρχει όμως κάτι που πρέπει να ξέρεις."
Η Μικρή Ψυχή, γινόταν τώρα λίγο ανυπόμονη. Έμοιαζε πάντα να υπάρχει κάποιο μπέρδεμα. "Τι είναι αυτό;" ρώτησε αναστενάζοντας η Μικρή Ψυχή.
"Δεν υπάρχει κανείς που να μπορείς να τον συγχωρήσεις."
"Κανείς;" Η Μικρή Ψυχή μετά βίας μπορούσε να πιστέψει αυτό που είχε ειπωθεί.
"Κανείς!" Επανέλαβε ο Θεός. "Οτιδήποτε έχω δημιουργήσει είναι Τέλειο. Δεν υπάρχει ούτε μία και μοναδική Ψυχή σε όλη τη δημιουργία, λιγότερο Τέλεια από σένα. Κοίτα γύρω σου. (Η Μικρή Ψυχή και ο Ήλιος - Neale Donald Walsch)7
Η τελειότητα της Δημιουργίας δεν διαχωρίζεται από τις συνέπειες της φθοράς που επέφερε η πτώση των πρωτοπλάστων και η αμαρτία στην ίδια την πλάση. Σύμφωνα με την φιλοσοφία του ιδρυτή της ομάδας Neale Donald Walsch όπως διαβάσαμε παραπάνω, η αμαρτία δεν δημιουργεί πρόβλημα στον άνθρωπο αλλά ούτε έχει συνέπειες και στην φύση. Όλοι είναι «φως» και τέλειοι ότι κι αν κάνουν!  Άλλωστε δεν υπάρχει σωστό ή λάθος: «Στην νέα Κατανόηση που μας λέει ότι δεν υπάρχει 'σωστό και λάθος' που υπαγορεύεται από τον Θεό,. Αν ο Θεός είχε ορίσει ένα «σωστό» ή «λάθος» ένα «επιτρέπεται» ή «απαγορεύεται», θα μας στερούσε την ευκαιρία να ενεργούμε όπως θέλουμε και να βιώνουμε τα αποτελέσματα μιας τέτοιας δράσης. Θα μας στερούσε την ευκαιρία να δημιουργούμε και να βιώνουμε διαφορετικές πλευρές του εαυτού μας, πράγμα που όπως έχουμε αναφέρει είναι και ο σκοπός της ζωής στον υλικό κόσμο.  
«Ο Θεός της Νέας Κατανόησης δεν απαιτεί υπακοή. Υπάρχουν κάποιοι που λένε ότι ο Θεός μας έδωσε ελεύθερη βούληση, και ταυτόχρονα ισχυρίζονται ότι αν δεν Τον υπακούμε θα μας στείλει στην κόλαση. Τι είδους ελεύθερη βούληση είναι αυτή;» (Δεν υπάρχει Λάθος και Σωστό: Ηθική και Λειτουργικότητα της Δήμητρας Μπούρας.)8
Στην ενότητα Οι 5 Εσφαλμένες Αντιλήψεις για τον Θεό διαβάζουμε :
«1. Ότι ο Θεός χρειάζεται κάτι για να είναι ικανοποιημένος. 2. Ότι ο Θεός μπορεί να μην επιτύχει να πάρει αυτό που θέλει. 3. Ότι ο Θεός αποχωρίστηκε από τους ανθρώπους γιατί δεν του έδιναν αυτό που χρειαζόταν. 4. Ότι ο Θεός ακόμα χρειάζεται αυτό που χρειάζεται τόσο πολύ, που ζητά από τους ανθρώπους, -από την ξέχωρη θέση τους σε σχέση με αυτόν- να του το δώσουν. 5. Ότι ο Θεός μπορεί να μας τιμωρήσει αυστηρά ή και να μας καταστρέψει αν δεν κάνουμε ότι ζητάει».
    Οι αντιλήψεις αυτές βασισμένες στην Δυτική θεολογία (προτεσταντική – Παπική) αλλά και στην παγανιστική αντίληψη περί Θεού, δεν βρίσκουν καμιά εφαρμογή στο πρόσωπο του Θεού όπως αυτό αποκαλύπτεται στην Ορθόδοξη θεολογία! Η κίνηση αποκαλύπτεται περισσότερο διαβάζοντας τις αρχές της:
  • Είμαστε Όλοι Ένα. Ένα με την Συμπαντική Ενέργεια / Θεϊκή πηγή ή Θεό και Ένα με τους συνανθρώπους μας.
  • Είμαστε παντοδύναμοι δημιουργοί. Δημιουργούμε την πραγματικότητά μας και μέσα από τις επιλογές μας «ορίζουμε» τον εαυτό μας συλλογικά και ατομικά
  • Κανένας από μας δεν είναι καλύτερος από κανέναν άλλο.
  • Η ελευθερία είναι η ουσία της ζωής και όχι κάτι που κερδίζουμε.
  • Η αγάπη δεν γνωρίζει όρους ή περιορισμούς.
  • Η χαρά είναι η φυσική μας κατάσταση ύπαρξης.
  • Η ζωή είναι το πιο ιερό μας κεφάλαιο και η υψηλότερη αξία μας .
  • Δεν υπάρχει ένας δρόμος προς τον Θεό - Θεϊκή Πηγή. Αυτή η Θεϊκή Πηγή δεν ενδιαφέρεται αν είμαστε Ορθόδοξοι, Καθολικοί, Προτεστάντες, Μουσουλμάνοι, Ινδουιστές ή οπαδοί όποιου άλλου δόγματος, ή αν δεν ακολουθούμε κάποια οργανωμένη Θρησκεία.
  • Έτσι και ο δικός μας δρόμος δεν είναι ο καλύτερος, αλλά είναι απλά ένας ακόμη δρόμος. (Οι Αρχές μας)
«1. Ο Θεός δεν σταμάτησε ποτέ να επικοινωνεί απευθείας με κάθε άνθρωπο. Ο Θεός επικοινωνεί 'με' τους ανθρώπους και 'μέσω' των ανθρώπων από την αρχή του χρόνου έως σήμερα. 3. Κανένας δρόμος προς τον Θεό δεν είναι πιο κοντινός από κανένα άλλο. Καμία Θρησκεία δεν είναι η μόνη αληθινή, κανένας λαός περιούσιος, και κανένας Προφήτης ο μεγαλύτερος Προφήτης.6. Όλα τα πράγματα είναι Ένα πράγμα. Υπάρχει μόνον Ένα πράγμα και όλα τα πράγματα είναι μέρος του Ενός πράγματος που Είναι.7. Δεν υπάρχει 'λάθος' και 'σωστό'. Υπάρχει μόνο αυτό που λειτουργεί ή δεν λειτουργεί, είναι ή δεν είναι αποτελεσματικό, ανάλογα με αυτό που κανείς θέλει να κάνει, να έχει, ή να είναι.9. Δεν πεθαίνεις ποτέ, ούτε καταδικάζεσαι σε αιώνια τιμωρία (9 Νέες Αλήθειες για την Ζωή και τον Θεό)
     Κατά τη Χριστιανική πίστη ο Θεός είναι Τριαδικός και κοινωνία προσώπων, δεν είναι κάποια απρόσωπη δύναμη πού σκορπίζεται παντού. Αντίθετα, σύμφωνα με τις δοξασίες της ομάδας, δεν υπάρχει προσωπικός Θεός. «Θεός» ονομάζεται Συμπαντική Ενέργεια/Θεϊκή πηγή ή Ένα. Φυσικά δεν είναι αυτός ο Θεός της αγίας Γραφής, ο οποίος είπε: «Εγώ ειμί Κύριος ο Θεός σου... ουκ εσονταί σοι θεοί έτεροι πλην εμού, ου ποιήσεις σεαυτό είδωλον;.. εγώ γαρ ειμί Κύριος ο Θεός σου, Θεός Ζηλωτής» (Έξοδ. κ. 2-5). Δεν είναι Εκείνος, πού στο πρόσωπο τού γιου και Λόγου Του διευκρίνισε: «Εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η Ζωή, ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα ειμή δι' εμού» (Ιω. ιδ' 6). Δεν υπάρχει τίποτε το κοινό ανάμεσα στον προσωπικό Θεό των Χριστιανών, πού είναι Πατέρας, και στις περί Θεού αντιλήψεις της νέας κίνησης, στο «θεό μέσα μας».9
Χαρακτηριστική είναι η διαπίστωση της ομάδας περί ανυπαρξίας της αιώνιας τιμωρίας. Η αιώvια κόλαση είναι πραγματικότητα, όπως και η αιώνια ζωή. Την επιλογή την κάνει ο ίδιος ο άνθρωπος σ' αυτή τη ζωή. Αν αγαπήσει το Φως και τα έργα τού Φωτός, θα έχει αιώvια κοινωνία με το Φως τού κόσμου (Ιω. η' 12). Aν προτιμήσει τα έργα τού σκότους και αποστραφεί το Φως, μένει στο σκότος το εξώτερον και οδηγείται σε «όλεθρον αιώνιον από προσώπου τού Κυρίου». Ο Θεός σέβεται την επιλογή τού ανθρώπου (Ιω. γ' 16-21. Σοφ. Σειρ. ε' 14-17). Όσοι προτιμήσουν το σκότος, δεν θα «αρπαγούν», θα στερηθούν δηλαδή της κοινωνίας τού Θεού. Στη ζωή τους αγάπησαν το σκότος και τα έργα τού σκότους και αυτή η επιλογή αποτελεί την καταδίκη τους (Ματθ. κδ' 40-41. Λουκ. ιζ' 34-36): «Και αυτή είναι η κρίσις, ότι το φως ήλθεν εις τον κόσμον, και oι άνθρωποι ηγάπησαν το σκότος μάλλον παρά τό φως, διότι ήσαν πονηρά τα έργα των» (Ιω. γ' 19).10
Η φράση:«Ο Θεός επικοινωνεί 'με' τους ανθρώπους και 'μέσω' των ανθρώπων» μας παραπέμπει στον πνευματισμό. Στον πνευματισμό τα μέντιουμ λογίζονται μεσά­ζοντα ανάμεσα στον δικό μας κόσμο και στον πνευματικό κόσμο και πιστεύεται πως χωρίς τα μέντιουμ δεν είναι δυνατή η επικοινωνία. Όμως η θέση αυτή είναι για κάθε πιστό απαράδεκτη, γιατί η κοινωνία ανάμεσα στην στρατευόμενη και στην θριαμβεύουσα Εκκλησία πραγματοποιείται πάντοτε εν Χριστώ, αφού, όπως πι­στεύουμε, όλοι είμαστε ενωμένοι στο Σώμα του Χριστού, εις εν Χριστώ και αλλήλων μέλη. Γι' αυτό και δεν υπάρχει μεσίτης ή μεσάζων έξω από τον Χριστό (Α' Τιμ. β' 5). Ακόμη υπάρχει διαφορά στον τρόπο κλήσης ενός προφήτη. Ο προφήτης δεν είναι αυτόκλητος. Αντίθετα η ανταπόκρισή του είναι καρπός της θείας εντολής, όχι ελευθέρας προαίρεσης. Ο Μωυσής εκφράζει σοβαρές αντιρρήσεις στην κλήση του˙ «τις ειμί εγώ˙ εάν μη πιστεύσωσί μοι, μηδέ εισακούσωσι της φωνής μου, ερούσι γαρ, ότι ουκ έσται σοι ο Θεός, τι ερώ προς αυτούς; δέομαι, Κύριε, ούχ ικανός ειμί... προχείρισαι δυνάμενον άλλον, ον αποστελείς» (Έξοδ. γ' 11. δ' 1.10.13).11 
 Η ομάδα εξωραΐζει την έννοια της αμαρτίας με «ευγενείς» εκφράσεις: «λειτουργεί ή δεν λειτουργεί, είναι ή δεν είναι αποτελεσματικό». Αυτός ο εξωραϊσμός αποσκοπεί στην αδρανοποίηση της πνευματικής άμυνας απέναντι στην αμαρτία. Ό άνθρωπος μπορεί να αμαρτάνει ελεύθερα «ανάλογα με αυτό που κανείς θέλει να κάνει, να έχει, ή να είναι». Ο αγώνας του χριστιανού ενάντια στην αμαρτία ακυρώνεται από τη «νέα αντίληψη»! Ο μακαριστός γ. Ιωσήφ ο Ησυχαστής έλεγε πως: «Και αν αγωνισθή ο άνθρωπος , αυτή η ψιλή μνήμη χάνεται και του έρχεται αηδία προς την αμαρτωλότητα, διότι στην πραγματικότητα η αμαρτωλότης είναι παραφροσύνη, γιατί η αμαρτία δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα ά-λογο πράγμα, παράλογο, «παρά φύσι». Ούτε φυσικό, ούτε χρειώδες είναι. Είναι παράνοια, ένας παραλογισμός, μια παρερμηνεία. Δεν έχει φύσι, ούτε θέσι. Δημιουργείται ελλείψει του καλού. Όταν κανείς εξυγιανθή, βλέπει αυτό το τέρας και το απεχθάνεται. Τον καιρό όμως της αμετανοησίας του, του επιβάλλεται και τον στραγγαλίζει».12
Για τη «Νέα Πνευματικότητα» που παρουσιάζει η ομάδα όμως η αμαρτία είναι απλά ένας ακόμα δρόμος προς τη «θεϊκή πηγή»! 
Όπως αντιλαμβανόμαστε πρόκειται περί θρησκείας η οποία φιλοδοξεί να αναιρέσει τις αρχές του χριστιανισμού αν και η ομάδα διακηρύττει το αντίθετο: «Η Νέα Πνευματικότητα δεν είναι μια νέα θρησκεία, ούτε απόρριψη αυτών που υπάρχουν. Είναι μια επέκταση, μια ενημέρωση, που καθιστά τις παρούσες ιερές διδασκαλίες πιο επίκαιρες, αντίστοιχες των σημερινών καιρών, δημιουργώντας έτσι εξαιρετικές νέες ευκαιρίες για την ανθρωπότητα και τον πλανήτη». (Μια νέα Πνευματικότητα, όχι μια νέα Θρησκεία.)
«Μπορείς να επιλέξεις να αναγνωρίσεις ότι μερικές από τις παλιές σου πεποιθήσεις ή ιδέες για τον Θεό και την ζωή δεν λειτουργούν πια…. 3. Μπορείς να επιλέξεις να είσαι πρόθυμος να δεις να αναδύεται μια νέα αντίληψη- κατανόηση για τον Θεό και την ζωή, μια αντίληψη που θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν νέο τρόπο ζωής πάνω στον πλανήτη.» (Τα 5 Βήματα προς την Ειρήνη)
Η ομάδα ισχυρίζεται ψευδώς ότι δεν απορρίπτει τις θρησκείες! Σύμφωνα με τη διδασκαλία της οι «παλιές πεποιθήσεις» των θρησκειών έχουν αποτύχει και μια «νέα κατανόηση» καλείται να αναλάβει τα ηνία της θρησκευτικής χειραγώγησης του πλανήτη!
    Σε Πασχαλινό (!!!) μήνυμα της οργάνωσης διαβάζουμε: «Το μήνυμα των ημερών βαθύ και σημαντικό. «Η Ανάσταση σημαίνει την κατάλυση του θανάτου.» Θάνατος δεν υπάρχει. Υπάρχει μόνο μετασχηματισμός στον αιώνιο κύκλο της ζωής. Η αναλογία του με τις ποικίλες απειλές που ακούμε να εκφράζονται στις μέρες μας, θα μπορούσε να είναι ότι απειλή καταστροφής δεν υπάρχει, υπάρχει μόνο ώθηση για αλλαγή των συμπεριφορών και του μοντέλου ζωής μας σε κάτι που θα είναι πιο λειτουργικό και θα παράγει επάρκεια, ευημερία και πληρότητα για το σύνολο των ανθρώπων και των συστημάτων του πλανήτη. Η δημιουργία του νέου λειτουργικότερου συστήματος έχει ήδη ξεκινήσει. Έχει γίνει δυνατή επιθυμία στις καρδιές χιλιάδων ανθρώπων, έχει εκφραστεί με λόγια σαν όραμα-προορισμός, έχει αρχίσει να γίνεται βιωμένη πρακτική για άτομα και μικρές ομάδες . Για να επιταχύνουμε αυτή την δημιουργία, χρειάζεται να πάψουμε να εστιαζόμαστε στο πρόβλημα και αντί αυτού να εστιάσουμε την σκέψη και το συναίσθημά μας σε αυτό που επιθυμούμε να δημιουργήσουμε. Κι αυτό έχει επίσης ξεκινήσει να γίνεται. Το αποτέλεσμα όλων αυτών δεν είναι ακόμα ορατό, βλέπουμε μόνο μικρά του δείγματα, είναι όμως σίγουρο ότι έρχεται. Θα είναι η Ανάσταση – Μετασχηματισμός του ανθρώπου, και της ατομικής και συλλογικής μας εμπειρίας ζωής σε μία κατάσταση ανώτερης συνειδητότητας, ανώτερης συνθετότητας και μεγαλύτερης ομορφιάς. Έτσι λοιπόν ευχόμαστε σε όλους να περάσετε όμορφα τις ημέρες του Πάσχα, σε αγαπημένους τόπους, με αγαπημένους ανθρώπους, με αισιοδοξία και ανάλαφρη καρδιά, με παρουσία στο τώρα, γεμάτοι ευγνωμοσύνη για το μεγάλο δώρο της ζωής και εμπιστοσύνη στο τέλειο ξετύλιγμά της». (Πάσχα: Το Μήνυμα των Ημερών)
    Η αλλοίωση του Αναστάσιμου μηνύματος είναι ολοφάνερη. Ο άνθρωπος δεν καλείται να σηκώσει το σταυρό του σε αυτή τη ζωή ώστε να αναστηθεί λυτρωμένος από τα πάθη και την αμαρτία αλλά αποβλέπει να «εστιάσει τη σκέψη του σε αυτό που επιθυμεί να δημιουργήσει».
Στη διδασκαλία της κίνησης εντάσσονται και οι παρακάτω διδασκαλίες:
  • «Να «ζούμε στο τώρα». Να αφιερώνουμε την προσοχή μας σε αυτό που συντελείται στην ζωή μας τώρα, στην ασχολία μας της στιγμής, στον άνθρωπο που μιλάμε ή ακούμε, στο συναίσθημα που νιώθουμε. Να είμαστε παρόντες στην στιγμή, να την ζούμε στην ολότητά της αντί να ταξιδεύουμε σε ενοχές για ό,τι έγινε στο παρελθόν και σε αγωνίες και φόβους για το τι μπορεί να γίνει στο μέλλον.
  • Να ακολουθούμε το πάθος μας. Το πάθος είναι το ‘καύσιμο της δημιουργίας’, είναι η χαρά τού να εργαζόμαστε πάνω σε κάτι που μας αρέσει και μας συνεπαίρνει. Το πάθος έρχεται όταν ακούμε τις επιθυμίες μας. Όταν μας επιτρέπουμε να τις σκεφτούμε, να τις ονειρευτούμε και να ξεκινήσουμε να τις υλοποιούμε.
  • Να γνωρίζουμε πως ότι και να γίνει, η έκβαση της ζωής είναι διασφαλισμένη. Είμαστε εξατομικευμένες εκφράσεις του Ενός Όντος, παιδιά του Θεού, αιώνιο και άφθαρτο πνεύμα σε έναν αέναο κύκλο περασμάτων από το πνευματικό στο φυσικό πεδίο. Δεν μπορεί να καταστραφούμε, να χαθούμε, να μην φτάσουμε «σπίτι». 13  
Είναι ξεκάθαρη η αντιστροφή του χριστιανικού μηνύματος από την κίνηση αυτή. Η ενοχή για την αμαρτία, η απελευθέρωση από τα πάθη μας αλλά και η αιώνια κόλαση αξιολογούνται αρνητικά από την ομάδα. Κάνε ότι θες χωρίς τύψεις και ενοχές! Η νέα πραγματικότητα θα σε απελευθερώσει από τα λάθη σου! Δεν υπάρχει αμαρτία, δεν υπάρχει κόλαση, όχι στα δάκρυα μετανοίας! Σου υποσχόμαστε τον Παράδεισο στα σίγουρα αρκεί να κάνεις ότι θες και να σκέφτεσαι θετικά!
Ο μακαριστός π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος έγραφε: Η Χριστιανική πίστη έχει την αναφορά της στον Θεό, πού είναι πρόσωπο και ΟΧΙ κάποια απρόσωπη «Συμπαντική» Δύναμη. Δεν αναφέρεται στον εαυτό μας ούτε αποτελεί δύναμη «καθ' εαυτήν», πού δρα επειδή ο άνθρωπος «πιστεύει» σ' αυτήν. Αν ήταν έτσι, δεν θα επρόκειτο για πίστη στον Θεό, αλλά για δύναμη πού απευθύνεται «στον Θεό», με σκοπό να τον εξαναγκάσει να κάνει αυτό πού ο άνθρωπος «πιστεύει», ένα είδος «προγραμματισμού» του «Θεού», προσαρμοσμένου στην ανθρώπινη θέληση!
Αν ο άνθρωπος «θεραπεύεται», επειδή πιστεύει ότι η θεραπεία θα γίνει, η δύναμη βρίσκεται στη σκέψη του ανθρώπου. Τότε ο «Θεός» θα ήταν μόνο «βοηθητικό» μέσο για την ενίσχυση της σκέψης, ή, όπως παρατηρήθηκε από ξένο ερευνητή, «ένα ναρκωτικό πού δραστηριοποιεί λίγο πιο πολύ την πίστη μας αν όλα λειτουργούν με το νόμο της επιτυχίας, τότε ο Θεός περιττεύει και η Χάρη Του είναι χωρίς νόημα»!
Ο χριστιανός δέχεται την πίστη όχι σαν αποτέλεσμα δικών του προσπαθειών, αλλά σαν δώρο Θεού, σαν καρπό του Αγίου Πνεύματος. Πιστεύει ακόμη πώς και η αληθινή χαρά και η ειρήνη είναι δώρα του Θεού, όχι αποτελέσματα κάποιων «τεχνικών» πού προσφέρονται με υψηλή αμοιβή στα διάφορα σεμινάρια των κινήσεων της «θετικής σκέψης» (πρβλ. Γαλ. ε' 22). Κάθε πιστός Χριστιανός δεν εμπιστεύεται στον εαυτό του, σε κάποιες «δυνάμεις μέσα του», αλλά αναμένει βοήθεια «από τα έξω». Η πίστη του αναφέρεται στον Θεό, δεν είναι πίστη στην πίστη. Αυτό το βεβαιώνει η αγία Γραφή: «Έχετε πίστιν Θεού...!» (Μαρκ. ια' 22).14
Συνοψίζοντας υπογραμμίζουμε πως η ομάδα «Ομάδα της ανθρωπότητας» λειτουργεί με τις βασικές αρχές της Νεοεποχίτικης διδασκαλίας και βασικό της δόγμα είναι η θετική σκέψη15 . Στο σύνολό της η διδασκαλία της Ν.Ε είναι σφοδρά αντιχριστιανική και κυριολεκτικά αντιστρέφει την χριστιανική διδασκαλία. Η παρούσα ομάδα αν και παρουσιάζεται σαν «κοινωνική ομάδα» επιχειρεί με τεχνικές όπως ο διαλογισμός16 ,ή και άλλες ανατολίτικες πρακτικές που δεν αναφέρονται στην ιστοσελίδα της κίνησης, να φέρει την «διάδοση και την εμπέδωση της νέας κατανόησης των αιώνιων αληθειών, της Ενότητας των πάντων, της Πνευματικής μας φύσης και της δημιουργικής μας δύναμης».17 Οι «αιώνιες αλήθειες» της ομάδας είναι το ευαγγέλιο του όφεως, το ευαγγέλιο της Ν.Ε κατά το οποίο ο θεός είναι μια απρόσωπη δύναμη της οποίας ο άνθρωπος γίνεται μέρος με ειδικές τεχνικές. Κατά της διδασκαλία αυτή δεν υπάρχει αμαρτία ούτε κόλαση αλλά χιλιάδες διαδοχικές μετενσαρκώσεις18 και μετεμψυχώσεις που τελικά σε οδηγούν στην συμμετοχή σου στην απρόσωπη ενέργεια ή το Εν.

Παραπομπές:
1.     Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ. . . ΤΗΣ  «ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ» - Πρωτοπρ. Κυριακού Τσουρού, http://www.egolpion.com/Success-Dynamics.el.aspx 
2.      ΟΙ «ΠΑΤΕΡΕΣ» ΤΗΣ «ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ» - π.ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ   http://www.egolpion.com/pateres_thetikhs_skepsis.el.aspx 
3.      http://www.otan.gr/ht/el/seminaria/nomos-elksis.html 
4.      ΟΙ «ΠΑΤΕΡΕΣ» ΤΗΣ «ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ» - π.ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ   http://www.egolpion.com/pateres_thetikhs_skepsis.el.aspx 
5.      «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ»  ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ – ΚΩΝ/ΝΟΣ Χ. ΝΑΥΠΛΙΩΤΗΣ http://www.egolpion.com/energeiakes_therapeies.el.aspx 
6.      http://angelsmell.blogspot.com/2010/09/blog-post.html 
7.      http://el-gr.facebook.com/note.php?note_id=257101847633966 
8.      http://gerasimos-politis.blogspot.com/2011/08/blog-post_23.html 
9.     ΟΙ «ΠΑΤΕΡΕΣ» ΤΗΣ «ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ» - π.ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ   http://www.egolpion.com/pateres_thetikhs_skepsis.el.aspx 10.    Η ΑΙΩΝΙΑ ΚΟΛΑΣΗ-π ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ http://www.egolpion.com/aiwnia_kolash.el.aspx 
11.    ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΕΝΤΙΟΥΜ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ - π.ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ  http://www.egolpion.com/medium_profhtes.el.aspx 12.    Aνάκληση εις Mετάνοια γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστή  http://www.egolpion.com/anaklhsh_metanoia.el.aspx 
13.    http://www.otan.gr/ta-nea-mas/2009-11/ 
14.    ΟΙ «ΠΑΤΕΡΕΣ» ΤΗΣ «ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ» - π.ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ http://www.egolpion.com/pateres_thetikhs_skepsis.el.aspx 
15.    http://www.egolpion.com/root.searchagentresults.el.aspx?idSearchAgent=B46B2396 
16.    Η ΓΙΟΓΚΑ ΚΑΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ-Είναι αντίθετα και ασυμβίβαστα με την ορθόδοξη χριστιανική άσκηση και ειδικότερα την προσευχή-Μοναχός Αρσένιος Βλιαγκόφτης http://www.egolpion.com/yoga_meditation.el.aspx 
17.    http://www.otan.gr/ht/el/omada-tis-an8ropotitas.html 
18.    ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ - ΚΑΡΜΑ - http://www.egolpion.com/reincarnation_main.el.aspx 



Σημείωση: Τα κείμενα της ομάδας είναι από την ιστοσελίδα της και υπογραμμισμένα από το εγκόλπιον.

Κωνσταντίνος Ναυπλιώτης

Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον    www.egolpion.com


Read more: http://www.egolpion.com/omada_an8rwpothtas.el.aspx#ixzz2l0Jo6Mxy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου