Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

αληθινος δασκαλος & αλλα θεματα.

Ο αληθινός δάσκαλος!

Διαβάζω στο twitter τα λόγια του Κώστα Πανούση για το ποιος είναι ο αληθινός δάσκαλος:
  • Oι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν έναν κρίσιμο ρόλο στη μεταμόρφωση των παιδιών σε παραγωγικούς ενήλικες!
  • Ο δάσκαλος είναι το επάγγελμα-λειτούργημα που δημιουργεί όλα τα άλλα..
  • Με δώρο την ενέργεια και τον ενθουσιασμό των μαθητών και ενθαρρύνοντας ο Δάσκαλος αποδεικνύει ότι οι ευκαιρίες μάθησης είναι απεριόριστες…
  • Μαγική στιγμή για το Δάσκαλο που διακρίνει το φως στα μάτια του μαθητή που αισθάνεται ευτυχισμένος για τις επιτυχίες του και όσα βιώνει…
  • O Δάσκαλος οδηγεί τους μαθητές να κάνουν το καλύτερο για τον εαυτό τους…
  • Η χώρα χρειάζεται Αληθινούς Δασκάλους Της Τάξης που δε θα πασχίζουν για την επιβιώσή τους… Να εμπνεύσουν… Πολλά θ´ αλλάξουν…
  • Υπάρχει ευγενέστερη απασχόληση ή πιο πολύτιμη για τη χώρα, από αυτή του ανθρώπου που καθοδηγεί την ανερχόμενη γενιά;
  • Γιατροί,δικηγόροι και λοιποί που φοροδιαφεύγουν… Θέμα Παιδείας είναι… Η διεκδίκηση ενός καλύτερου κοινωνικού επιπέδου με ανήθικο τρόπο…
  • Η Παιδεία κοστίζει…Το τίμημα της απουσίας της είναι τεράστιο…Παράδειγμα η κατάσταση της χώρας…Π.χ. η κουλτούρα της φοροδιαφυγής…
  • Άρχισαν την υπεράσπιση των ειδικών μισθολογίων… Για το δασκαλάκο αδιαφορούν… Παιδεία που τους χρειάζεται… Σε όλους… Απαίδευτοι…
  • Ο καλός Δάσκαλος θα πείσει το μαθητή να συνεχίσει να μαθαίνει όσο ζει…
  • H πραγματική εκπαίδευση θα πρέπει να ξεκλειδώσει το θησαυρό που κρύβει η ψυχή του παιδιού… Την αγάπη, την καλοσύνη και τη γενναιοδωρία…
  • Η εκπαίδευση συνιστά διαδικασία αλλαγής του ατόμου…»Η Πολιτεία είναι αυτή που είναι επειδή οι πολίτες είναι αυτοί που είναι» (Πλάτωνας)…
  • Ο Δάσκαλος πρέπει να έχει πλήρη αντίληψη και κατανόηση του εκπαιδευτικού, του πολιτιστικού, του κοινωνικού και του πολιτικού του ρόλου…
  • Δεν είδα γύρω μου να σέβεται κανείς τον άνθρωπο. Είδα να σέβονται τον πλούτο, τη δύναμη, την εξουσία, τη μοχθηρία, την ατιμία ~Διδώ Σωτηρίου.
  • Έχει εγκαταλειφθεί η στήριξη του δημόσιου ρόλου της Παιδείας… Αποκρύπτουν το ρόλο της Παιδείας για την ανάπτυξη… Βολεύει πολλούς…
  • Η εκπαίδευση δεν είναι η απάντηση στο ερώτημα. Η εκπαίδευση είναι το μέσο για την απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις ~William Allin
  • Ένας δάσκαλος επηρεάζει την αιωνιότητα! Ποτέ δεν μπορεί να πεις πού σταματά η επιρροή του ~Henry Brooks Adams.

Classroom Management and Student Engagement.

Δείτε εδώ http://bit.ly/QjtGQ4!

Άγχος και κατάθλιψη οδηγούν σε πρόωρο θάνατο!

Οι άνθρωποι που έχουν άγχος ή κατάθλιψη, ακόμα και σε μέτριο βαθμό, είναι πιο πιθανό να πεθάνουν πρόωρα, σύμφωνα με μία νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, που θεωρείται η μεγαλύτερη που έχει γίνει μέχρι σήμερα για τη σχέση ανάμεσα στα ψυχικά προβλήματα και στον κίνδυνο θανάτου.
Η μελέτη, στην οποία συμμετείχε ο ελληνικής καταγωγής ερευνητής Εμμανουήλ Σταματάκης του Τμήματος Επιδημιολογίας και Δημόσιας Υγείας του University College του Λονδίνου, δείχνει ότι όσο αυξάνεται το ψυχικό βάρος, τόσο αυξάνεται και η πιθανότητα να πεθάνει κανείς πιο νέος, ιδίως από καρδιαγγειακή νόσο.

Αἱ ἐκλογαί…

Ευχαριστώ πολύ τον Γιάννη που μου το έστειλε!
«Ἄ! Αἱ ἐκλογαί, αὐτὴ εἶναι ἡ μόνη ἐπὶ ἑβδομήκοντα ἔτη ἀσχολία μας, ἀφ’ ὅτου ἠλευθερώθημεν, ἀφ’ ὅτου δηλαδὴ μεταλλάξαμεν τυράννους, τοὺς ὁποίους διὰ τῶν ἐκλογῶν φανταζόμεθα ὅτι ἀντικαθιστῶμεν τάχα συχνότερον»
Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης
1

ΟΕΔΒ: Η «κουκουβάγια» παίρνει σύνταξη…

Ενα συγκινητικό «αντίο» απευθύνουν στην εκπαιδευτική κοινότητα οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών βιβλίων (ΟΕΔΒ) που καταργείται επισήμως στις 31 Μαρτίου. Ο Οργανισμός υπηρέτησε επί δεκαετίες την εκπαίδευση σε περιόδους δύσκολες αλλά και καλές, πολλές φορές υπό το άγχος της μη έγκαιρης εκτύπωσης των σχολικών βιβλίων (αναλόγως των επιλογών των εκάστοτε υπουργών Παιδείας) να «κρέμεται» πάντα επάνω από το κεφάλι τους.
Από τις χειρότερες χρονιές η περυσινή (τα τελευταία βιβλία έφτασαν στα σχολεία Ιανουάριο), ήταν συμπτωματικά η χρονιά που ανακοινώθηκε η κατάργησή του.
«Σε λίγες ώρες ο Ο.Ε.Δ.Β. (Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων) θα αποτελεί παρελθόν, καταργείται οριστικά» αναφέρεται στην ανακοίνωση που υπογράφουν ο πρόεδρος του Συλλόγου εργαζομένων, κ. Μάκης Λυκόπουλος και ο γενικός γραμματέας του κ. Σταύρος Ευσταθόπουλος.
«Μετά από 75 χρόνια η κουκουβάγια της σοφίας και της αρετής «πετάει μακριά», γιατί κάποιοι αποφάσισαν ότι δεν έχει θέση στη σύγχρονη μνημονιακή εκπαίδευση. Η μόρφωση θα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά. Το… Μέλλον είναι μόνο το »ηλεκτρονικό βιβλίο» και οι «διαδραστικοί πίνακες»», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
«Οι εργαζόμενοι στον Ο.Ε.Δ.Β. που όλα αυτά τα χρόνια εξέδωσαν και διένειμαν τρία (3) δισεκατομμύρια βιβλία σε εκατομμύρια μαθητές, αποχωρούν περήφανοι για τη συμβολή τους στη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, για τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος (μέσο κόστος κάθε βιβλίου 0,70 €), για την απουσία διαφθοράς και διαπλοκής τους, για το ότι κατόρθωσαν να περισώσουν από τον ιδιωτικό φορέα, την ιστορία των σχολικών βιβλίων, δέκα πέντε χιλιάδες (15.000) πρωτότυπα έργα ζωγραφικής που κοσμούσαν κάποτε τα σχολικά βιβλία (Τσαρούχης, Γκίκας, Γραμματικόπουλος, Τάσος κ. λ. π.), τριάντα χιλιάδες (30.000) βιβλία, πολλά σπάνιων εκδόσεων, που αποτελούν πλέον περιουσία του υπουργείου Παιδείας και υπάρχει ιστορική ευθύνη στην πολιτική ηγεσία να τα διαφυλάξει και αξιοποιήσει».

Τί συμβαίνει στην εφηβεία;

Φυλλάδια για τους εφήβους, τον εθισμό στο διαδίκτυο κτλ… Πηγή: issuu.com
Σημείωση: πατήστε στο «open publication» (που βρίσκεται ακριβώς από κάτω) ή κάνετε δεξί κλικ στο ebook και επιλέξτε enter full screen.

Παιδί και στρες: Οι κυριότερες πηγές στρες στα παιδιά…

Είναι γενικά αποδεκτό ότι σε μια εποχή όπου οι αλλαγές είναι ραγδαίες, τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, τα επίπεδα του στρες ολοένα και αυξάνουν. Δυστυχώς, από μια τέτοια κατάσταση δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστα και τα παιδιά, τα οποία φαίνεται να αποτελούν μία ομάδα ιδιαίτερα ευπαθή και ευαίσθητη στο να εμφανίσει τις αρνητικές επιπτώσεις του στρες.
Τι ακριβώς όμως είναι το στρες; Η αλήθεια είναι πως ένας και μόνο ορισμός θα ήταν δύσκολος καθώς το στρες περιλαμβάνει μια μεγάλη σειρά από αντιδράσεις του οργανισμού τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο. Ωστόσο, ο πιο συχνά χρησιμοποιούμενος ορισμός του στρες είναι αυτός που έχει διατυπωθεί από τον Lazarus και τους συνεργάτες του και αναφέρει ότι το στρες προκαλείται μέσω των διαδικασιών αλληλεπίδρασης μεταξύ των ατόμων και του περιβάλλοντός του. Κατ’ επέκταση, όταν το άτομο νιώθει ότι οι διαθέσιμοι πόροι του δεν επαρκούν προκειμένου να αντεπεξέλθει στις εκάστοτε απαιτήσεις του περιβάλλοντός του, αρχίζει να βιώνει έντονο στρες.
Φαίνεται πως τα παιδιά κάθε ηλικίας είναι δυνατόν να βιώσουν στρες, αλλά ο τρόπος με τον οποίο αντιδρούν σε αυτό έχει να κάνει με την ηλικία, την ιδιοσυγκρασία τους, καθώς και με το οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνουν.
Τα αίτια, λοιπόν, του παιδικού στρες θα μπορούσαμε να τα χωρίσουμε σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Η πρώτη, έχει να κάνει με το στρες που προκύπτει λόγω της μετάβασης του παιδιού σε ένα επόμενο στάδιο ανάπτυξης. Το βάδισμα, η εκπαίδευση στη χρήση της τουαλέτας, η κοινωνικοποίηση στα πλαίσια του σχολείου είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα πηγών άγχους. Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για το παραγωγικό στρες που βοηθά το παιδί να προχωρήσει προς τον δρόμο της αυτονομίας και της ανεξαρτητοποίησης. Η δεύτερη κατηγορία αναφέρεται περισσότερο στο στρες που προκαλείται από διάφορα γεγονότα ζωής τα οποία αποσυντονίζουν το παιδί, όπως:
Διαζύγιο. Όταν οι γονείς χωρίζουν ή ακόμα και όταν οι διαμάχες ανάμεσα στο ζευγάρι είναι καθημερινή υπόθεση, το παιδί παύει να νιώθει ασφάλεια, με αποτέλεσμα να κυριαρχούν το αίσθημα του φόβου και ο κίνδυνος της μοναξιάς
Μετακόμιση. Τα παιδιά τα οποία χρειάζεται να απομακρυνθούν από τη γειτονιά τους, το σχολείο τους ή γενικότερα από κάποια ομάδα φίλων συχνά βιώνουν έντονη ανασφάλεια, σύγχυση, αλλά και φόβο
Πένθος. Τις περισσότερες φορές, τα παιδιά δυσκολεύονται να διαχειριστούν την απώλεια είτε αυτή έχει να κάνει με κάποιο μέλος της οικογένειας, είτε με κάποιο φιλικό πρόσωπο, είτε ακόμα και με ένα αγαπημένο κατοικίδιο. Είναι πιθανό να δημιουργηθεί η πεποίθηση στο παιδί ότι με κάποιο τρόπο ευθύνεται το ίδιο για τον θάνατο του αγαπημένου του προσώπου, με αποτέλεσμα να διακατέχεται από ενοχές και έντονο στρες
Πιεσμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων. Όταν το παιδί νιώθει ότι έχει μόνο υποχρεώσεις και τρέχει κυριολεκτικά από το σχολείο στο φροντιστήριο, από το φροντιστήριο στο κολυμβητήριο, στο ωδείο, στις ξένες γλώσσες κτλ, δίχως να έχει χρόνο για ξεκούραση και παιχνίδι, τότε είναι πιθανό να κάνουν την εμφάνισή τους συναισθήματα άγχους και υπερέντασης
Πίεση από την ομάδα των συνομηλίκων. Τα παιδιά έχουν την τάση να επηρεάζονται από τις συμπεριφορές των συνομηλίκων τους και να κάνουν τα πάντα προκειμένου να μοιάσουν όλο και περισσότερο σε αυτούς. Όταν βλέπουν ότι δεν τα καταφέρνουν, αγχώνονται και βιώνουν μεγάλη πίεση και απογοήτευση
Ιδιαίτερα σημαντικός κρίνεται και ο ρόλος των γονέων. Φαίνεται πως όταν οι γονείς θέτουν υπερβολικά υψηλούς στόχους στο παιδί, του προκαλούν έντονο στρες και αγωνία, καθώς φοβάται μια πιθανή απόρριψη εκ μέρους τους στην περίπτωση που δεν τα καταφέρει να ανταποκριθεί επάξια στις προσδοκίες τους. Επιπλέον, ειδικά στις μέρες μας με το σύννεφο της οικονομικής αστάθειας να μαυρίζει τη ζωή μας, οι γονείς καλό θα ήταν να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί στον τρόπο με τον οποίο συζητούν τέτοια θέματα όταν τα παιδιά είναι κοντά, γιατί είναι πιθανό να τους ‘φορτώσουν’ τελικά τις ανησυχίες τους, με αποτέλεσμα να τους προκαλέσουν άγχος για τα δικά τους προβλήματα.
Συμπερασματικά, αν και τείνουμε να πιστεύουμε ότι τα παιδιά απολαμβάνουν ανέμελα την παιδικότητά τους, δίχως έγνοιες και στενoχώριες, δυστυχώς φαίνεται ότι συχνά συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Τα παιδιά αισθάνονται άγχος, ανασφάλεια και ανησυχούν για πολλούς λόγους καθώς αντιλαμβάνονται πολύ καλά τα όσα συμβαίνουν γύρω τους.
     

 

 

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου