Παρασκευή 17 Αυγούστου 2012

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ – ΦΡΟΥΔΙΣΜΟΣ (2)



ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ – ΦΡΟΥΔΙΣΜΟΣ

ΨΥΧΟΝΕΥΡΩΤΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ – ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Η υστερια η το νευρωτικο φαινομενο είναι παντοτε αντικειμενο μελετης από ψυχιατρους, νευρολογους, παιδαγωγους & παντοτε γινεται προσπαθεια να δοθει μια ερμηνεια. Όπως δε παραδεχονται πολλοι αντικειμενικοι ερευνητες της νευρωσεως υπαρχουν τοσες ερμηνειες, οσοι είναι κι εκεινοι που προσπαθουν να την ερμηνευσουν. Τις περισσοτερες φορες η ερμηνεια που διδεται στη νευρωση από καποιο θεωρητικο εχει σχεση με τις προσωπικες του ιδεες.Στο σημειο αυτό μπορουμε να αναφερθουμε στον ιδιο τον Φρουντ.Ο Φρουντ εκανε μια θεωρια στα μετρα του. Ηταν κομπλεξικος & το βασικο του προβλημα ηταν η ανησυχια του γενετησιου ενστικτου.Οπως αποδεικνυεται τελευταια από αρθρα & βιβλια των μαθητων του, είναι βεβαιο ότι ειχε ερωτικες σχεσεις με την κουνιαδα του & αντιμετωπιζε μεγαλο προβλημα ψυχικου αγχους.Ο δε Γιουνγκ αποκαλυφθηκε τελευταια ότι προσφερθηκε να τον ψυχαναλυσει αλλα ο Φρουντ δεν δεχθηκε.Θελησε λοιπον να διατυπωσει μια θεωρια που όπως φανηκε εκ των υστερων βγηκε από τον ιδιο του τον εαυτο.Υπαρχουν θα λεγαμε  πολλες ερμηνειες της υστεριας & του νευρωτικου φαινομενου.Προσωπικη μας γνωμη είναι ότι το φαινομενο της υστεριας & γενικοτερα το ψυχονευρωτικο φαινομενο, μπορει να ερμηνευθει βασει της απωθησεως του αισθηματος της ενοχης.Και αυτοε ο Φρουντ δεν προσπαθησε να το αποφυγει &μιλησε για το αισθημα ενοχης.Αλλα τελευταια εχουμε εργασιες συγκετρωτικες που απασχολουν με το προβλημα της ενοχης στην ψυχολογια του βαθους & την θεολογια.Βλεπουμε ποσο μεγαλη σημασια εχει το αισθημα της ενοχης στη ζωη του ανθρωπου.Η ψυχαναλθση στην εποχη μας, αλλα & σ οποιαδηποτε εποχη, αν είναι τιμια με τον εαυτον της θα μπορουσε να πει ότι οσακις εχει, ο ψυχαναλυτης μπροστα του ένα νευρωτικο ανθρωπο, εχει κατά βασιν έναν ενοχο ανθρωπο.Γι αυτό στην υστερια οπου εχουμε να κανουμε με την νευρωση της « μετατροπης» οπου δηλ ένα ψυχικο αλγος εκφραζεται οργανικα, βλεπουμε ότι το προβλημα είναι ηθικο & ΟΧΙ ΑΠΛΩς ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ. Τουλαχιστον οι θετικες υπηρεσιες του Γιουνγκ στο σημειο αυτό είναι αυτές.Απεδειξε ότι ο πυρηνας του συμπλεγματος εχει ηθικο περιεχομενο.Ολα τα παραδειγματα που διδει ο Γιουνγκ στα βιβλια του μας διδουν να καταλαβουμε ότι σε κάθε ηθικο προβλημα & τελικα ότι η νευρωση είναι όπως λεει Καρουζο, μια συγκρουση του ανθρωπου με την αρρωστημενη του συνειδηση.Περασε απαρατηρητο το βιβλιο του Καρουζο που μεταφραστηκε από τον Καραντωνη τον τελευταιο καιρο, « ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ & ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΕΩΣ»Ο Καρουζο είναι συγχρονος ερευνητης ρωσσικης καταγωγης, ορθοδοξος κατά το δογμα, εργαστηκε σαν υφηγητης στην Βιεννη & συνεχισε θα λεγαμε την ψυχολογικη παραδοση της πολεως, γιατι απ αυτην ξεκινησε ο Φρουντ & ο Γιουνγκ & ο Αντλερ.Και αλλα συγγραματα αλλων μελετητων & ψυχαναλυτων μας δινουν το προβλημα του νευρωτικου ανθρωπου σαν προβλημα ενοχης. Επομενως είναι ευκολο να δωσουμε μια εξηγηση & από πλευρας Χριστιανικης διδασκαλιας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου